Tuesday, December 29, 2009

Stress

Stress. Bukannya perkara baru. huh. Tapi serius aku stress sekarang. Aku study subjek yg lepas-lepas. Tapi rasa macam progressku lambat sangat. orang lain macam dah belajar macam-macam. aku pula masih ulang kaji topik yang sama. Stressnya. Lebih-lebih lagi bila tengok mereka masih boleh bersembang dan bergelak ketawa. Aku tak faham macam mana mereka belajar dan masih ada masa untuk bersembang dan lepak. rasa macam nak menangis lagi. Apabila aku rasa stress dan tak boleh nak go on, aku selalu rasa macam nak terus tidur. macam sekarang ni. Tapi kalau aku tidur, of course lagi tak sempat nak study. Mungkin aku tak sesuai buat critical course ni. Rasanya orang lain sama ada stay up atau pun bangun awal pagi untuk study. Aku tak boleh buat either one pun. Aku cuba untuk gunakan masa siang hari dengan sebaik mungkin. Tapi, selalu rasa macam tak cukup. Tambahan lagi kalau kena buat group work, mesti terpaksa tidur lewat sebab discussion. Aku rasa macam tak sesuai belajar di U. Penat sikit rasa nak tidur. Stress sikit rasa nak tidur dan give up. Macam mana ni? Kenapa orang lain macam tak ada apa-apa? Rileks je. Dahlah aku dalam kelas pun bukannya boleh pay attention 100 %. Aku cuba untuk tak ngantuk. Aku tidur awal. Aku makan breakfast cukup. Tapi, tak jadi juga. Aku selalu mengantuk. Dan selalu lambat pick up. KEnapa macam ni? Aku nak tidur la sekarang.

No comments:

Post a Comment